Meertaligheid in het Amsterdamse onderwijs: Van voorschool tot universiteit

Deze zomer wordt het Europese project Mobility and Inclusion in a Multilingual Europe (MIME) afgerond. Een consortium van 22 wetenschappelijke teams afkomstig uit 16 lidstaten van de EU heeft dit programma-onderzoek uitgevoerd, met financiering van het Zevende kaderprogramma voor onderzoek (KP7) van de Europese Unie. De resultaten worden gepresenteerd in een Vademecum, dat op 27 juni feestelijk wordt gepresenteerd in Amsterdam.

Het Vademecum wordt op 19 juni officieel aangeboden aan de Europese Commissie in Brussel. Bij de presentatie op 27 juni worden de bijdragen van de twee teams van de UvA – van het Amsterdam School for Regional, Transnational and European Studies (ARTES) en het Amsterdam Institute for Social Science Research (AISSR) – uitgelicht.

Vragen? Download PDF